A sport most hétvégén visszatér Európába, egy olyan pályára, ahol a korábbi 4 futam eredményei bár ugyanannyi pontot érnek, de a valós erősorrendet csak itt fogjuk megtudni.
Nézzük az Azeri futamot ami mi mást is hozhatott volna a konyhára, mint az ŐSKÁOSZT. Persze ehhez minden adott a pályát elnézve, igazából az a csoda, hogy a 2016 debütáló verseny olyan rémunalmasra sikerült. A Ferrari pedig megtartotta Kínában mutatott formáját, és Vettel olyan csodásan behúzta az időmérőt, hogy úgy kábé nem volt kérdés. A tökéletes eredmény hiánya viszont elmaradt a kvalifikáción, ugyanis Kimi elrontotta az addig pole-gyanús körét az utolsó szektorban. Csodálom, hogy egy ennyire rideg, nemtörődömnek mutatkozó emberen így kijön egy tökéletes kör végén a hiba, mintha berezelne,és hát az ilyen hibák nem férnek bele a száguldó cirkuszba, így megcsúszásával csupán hatodik lett. A hátsó régiókat is említve a két Toro Rossos koma is hozta kínában mutatott baráti formáját, és sikerült majdnem összetaknyolni a két gépjárművet.
A versenyre pedig lehetett dörnyölni a tenyereket, a hajszálpontosságot kívánó előzési pontok, a betonfal, a hosszú egyenesek, a rekordszűk bástya melletti útszakasz mind arra engedett következtetni, hogy itt nem lesz délutáni szunya.
A rajtnál különösebb bomba nem robbant, azon kívül hogy Räi gyönyörűen kidobta Ocont a falba, és hogy Alonso hősünk mindenféle bajnokságot kipróbálva már nem éri be négy kerékkel, ő már kettővel nyomja. A falakat koccantva a boxutcán még így is tökéletesen sikerült kerékcserére hoznia dupladefektes Mclarenjét.
Ezen események után kissé, vagyis inkább túlzottan lecsillapodtak a kedélyek, egyedül a két RedBullos kezdett el kekeckedni, és olyan ritka oda-vissza csatát kezdtek produkálni, hogy azon gondolkodtam, mikor tiltja meg nekik Horner a kakaskodást. Próbálták Ricciardot kicsit előrébb húzni stratégiával, de a végén az is fordítva sült el, mivel a gumik hidegek maradtak, és Verstappen későbbi cseréjével a futam korábbi szakaszához hasonlóan előkelőbb pozícióban maradt.
Daniel szokásos vakmerő féktávos vetődésével próbálkozott, míg Max a hozzá illő agresszív védekezését használta. Veszélyes kombináció ez, főleg ha egymás után vagy 6szor eljátszuk. S mikor már mindkettőjük idegei a csúcspontnál jártak bekövetkezett a betli.
Mindenki máshogy áll hozzá az incidenshez, nyílván ebben a pilótaszimpátia is erősen közrejátszik, de ha próbáljuk objektíven nézni(igen, ez az F1szubjektív) akkor egy 30-70 százalékra tudnám ítélni a felelősséget, Ricciardot kihozva bűnösebbnek.
Mivel a közúton is úgy szól a globális Kresz, hogy előtted bárhogy imbolyog a nyomorult, neked, mint mögötte haladónak, rá kell készülni bármire, és szükség esetén kikerülni. (Itt a féktáv azért nem játszik)
A történtek után persze kijött a Safety Car, a futamon nem is első alkalommal, ezzel a lehetőséggel most, kínával ellentétben mindenki élt, aki számít, és akkor jött a Hamilton rinya a harmadik helyről, élő adásban: Szerintem le kéne állítani a versenyt, túl sok a törmelék, Charlieee!
Eszméletlen, hogy míg egy 5-6-7 évvel ezelőtt mocskos-esős körülmények között, Lewis volt az egyetlen, aki küzdeni akart minél hamarabb, az az ember most törmelékek miatt sír ragyogó napsütésben. Ráadásul kibékülve egy harmadik hellyel. De szavai süket fülekre talált, az utolsó 3 körre még elindult a megmaradt mezőny. Csodásan intelligens taktikájával Bottas az élen állt, mögötte pedig Vettel akart revansot venni az elveszített vezető pozícióért.
Ami az első kanyarnál szertefoszlott, mert túlfékezése miatt a gumijai is szétfoszlottak. Ezt a lehetőséget kihasználva nem csak Hamilton, hanem még a lesipuska Perez is kihasználta, így idén először az addig pont nélküli Force Indiás a harmadik helyre lőtt, amit meg is tudott tartani nehézkesen, és 2 év után Checo újra pezsgőzhetett!
De még győzelmi ceremónia előtt történt egy defekt, ugyanis a sírást okozó törmelék lecsapott, egyenesen a Mercire, csak nem Lajosunknak, hanem finn csapattársára, egy biztosnak tűnő győzelemtől megfosztva. Ilyen az autósport, ettől csak erősödni fog Valtteri, ha meg nem, akkor nem erre a szintre való.
Hamilton ölébe pedig olyan győzelem hullott, amit még ő is érzett, hogy egyáltalán nem érdemelt meg, inkább lement vígasztalni csapattársát. Olyan, eddig nem látott kiégés jelei mutatkoznak a briten, amit már nem lehet sima rossz passznak betudni, kiváncsi leszek, hogy lesz-e egyáltalán hosszabbítás a szerződését nézve, vagy végleg leakasztja a sisakot, és elmegy főállású Kardashian-féle celebnek.
S mint mondtam, következik a Spanyol nagydíj, időmérő előtt vagyunk, a három szabadedzés alapján visszatért a Mercedes dominancia. Ehhez közrejátszhat Sebastian Vettel gyanúja, miszerint a Pirelli direkt, a másik két élcsapat kedvéért változtatott az abroncsai összetételén. De az is lehetséges, hogy már egy Ferrarinak is belefér az altatás, mint fogalom, és aztán szétzúzzák a mezőnyt. Meglátjuk.