Spielberg után, Silverstone előtt.
2018. július 07. írta: R. Tessitore

Spielberg után, Silverstone előtt.

Hölgyek s urak, JÓL jegyezzük meg a múlthéten látott Osztrák nagydíjat, mert elég sokáig nem lehet részünk hasonló örömökben. 

Képtalálat a következőre: „2018 Austria f1 start”

Egészen a versenyig egy szokásos 2018-as futamot vetített előre az előző versenyhétvége. A szabadedzések nem mutattak meglepetést, a top 3 csapat szokásosan top 3-ban teljesített, a középmezőny pedig futamról futamra átalakul. Nem volt igazán se íze se szaftja. Az utóbbi időkben annyira a trend és a tervek szerint alakul a sport, hogy még egy kósza ihletet se kaptam egy mérgelődésre vagy egy jóízű szurkolásra.

Képtalálat a következőre: „f1 sleep”

Na de viszont jött a futam, amitől annyit vártak legtöbben, hogy egy sima Mercedes egy-kettő darálás lesz, a harmadik helyért pedig pályázik a Vettel-Räikonnen-Verstappen-Ricciardo négyes fogat. Ez nem így történt, és ha ez a forma állandósulna, talán visszanyerné a királykategória a királyi jellegét. Ugyanis ritka manapság, hogy a tudósítás szinte végig az élmezőnyt fürkészi, annyi változás történik benne. Az elején Bottas drámájával foglalkozhattunk, még mindig nem szívlelem az embert, de kezdem megsajnálni, hogy idén ekkora pech-szériája van. Egészen az autó meghibásodásáig tökéletesen küzdött a győzelemért, nem véletlen, hiszen a Red Bull ring hagyományosan az ő pályája. 

Képtalálat a következőre: „bottas austria 2018”

Hülkenberg motorfüstölése után viszont a finn gépjárműve is hidraulikusan megadta magát, ezzel VSC-t okozva, amit minden rivális kihasznált, csak éppen a lesokkolódott Stuttgartiak hagyták ki a kerékcserét, így jelentős taktikai hátrányba hozva Hamiltont. Ő ezt számon is kérte rajtuk, és mivel a csapat jól tudja, hogy Lewis hajlamos ilyen esetekben szétesni, gyorsan magukra is vállalták a hibát.

Ekkor jött a másik dráma, a gumik. Nem tudom hogy az aszfalt állapota, a hőmérséklete, vagy az autók kialakítása játszott közbe ( valszeg az utóbbi), de a Mercedesen és a Red Bullokon lévő bal hátsó abroncsok elkezdtek hólyagosodni. Ez korántsem játék, hiszen abban különbözik a szemcsésedéstől, hogy ez csak rosszabb lesz, nem tisztul le egy idő után. Komplettán felrobbanhat.

Kapcsolódó kép

Az előre jósolt taktikák ezzel borultak, és többen a két kiállást fontolgatták. De a nézőknek nem ezzel kellett foglalkozniuk, hanem azzal, hogy Kimi és Ricciardo odavissza előzték egymást, miközben Vettel egy piszkos, de szabályos előzéssel bealázta Hamiltont. A dráma viszont nem állt le itt, ugyanis a harmadik helyen küzdő Danny Ric bikája is feladta a küzdelmet, amit tetézett Hamilton ezüstnyilának meghibásodása, ezzel nullázva a csapat teljesítményét.

Képtalálat a következőre: „toto wolff angry austria 2018”

A végére egy Verstappenre felkapaszkodó Räi-Vet vörös duót kaptunk, akik végül nem tudták befogni a fiatal hollandot, így ő az első Red bullos, akinek sikerült nyerni a főnök pályáján. Kőkemény eufóriát okozva a helyi, és otthoni szurkolóinak. A Haas is remek revansot vett a 4-5ik helyekkel, még szorosabbá téve a középmezőny csatáját. 

Képtalálat a következőre: „Verstappen austria”

Még csak az év felénél járunk, de kijelenthető, hogy ez az esemény benne lesz az év végi top3-ban. 20 évvel ezelőtt látott fordulatok, meghibásodások, ELŐZÉSEK. Ez kell az embereknek, nem az hogy ez a gumi jobban tapad, ott a DRS zóna, hú egy másodpercen belül van, jaj hoppá és el is aludt mindenki.

Képtalálat a következőre: „silverstone f1”

S következik a bölcső, Silverstone, aminek az idei pikantériája, hogy Charliék csináltak egy olyan harmadik DRS-nyitó helyet ( ebben még semmi meglepő, inkább szánalmas döntés), ami egy kanyarban van. Ez viszont bevállalos döntés, tökös kamikázéknak ideális opció a pusztításra! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr8114095351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása