Szingapúr 2017, a nagy blama.
2017. szeptember 23. írta: R. Tessitore

Szingapúr 2017, a nagy blama.

Megvallom, nem éppen lopták magukat a szívembe ezek az új, modern és csillivili helyszínek,de a szingapúri pálya valahogy más.

Nem, nem azért mert villanyfényes a futam, talán az is hozzáad, de nem. Az egész környezet , a magas páratartalom ,a szűk kiszámíthatatlan kanyarok,az indokolatlanul durva kerékvetők,kemény betonfalak, a szinte garantált 2 órás futam, és hogy minden évben kiküldik a safety cart, amiből aztán kialakulhat könnyedén a káosz.Mondhatni ez a helyszín nem is való az F1nek, mégis megvalósítják, és ezt jó látni.

Mint általában pár nappal a versenyhétvége előtt megnéztem az ottani időjárás előrejelzést, és mily meglepő azt adta ki amit minden évben szokott, zivatar zuhé néha igen néha nem. Magyarul ez a futam alatti időpontra nem-et jelenti, az éghajlat jellegzetessége miatt.

 Az időmérő elején jó volt látni ahogy a Renault és a Mclaren beékelődött a topcsapatok közé ennek általánosságban kéne így lennie,áh talán majd egy szorosabb évben.. 
Persze utána ki is rajzolódott száraz körülmények között a majdnem szokásos erősorrend, bár pikantéria maradt benne: A Ferrarik jó teljesítményét mindenki előrevetítette, de azt hogy a Red Bull is meg fogja előzni a Merciket,külön örömmel töltött el.
Legalább az utóbbi futamok trendje megtört, és Vettel poleból indulva meg tud majd lépni jelentősebben, hogy maradjon esélye egyáltalán a maradék 6 futamra.

Másnap amikor láttam a futamkezdés előtti képeket a helyszínről, kissé meglepődtem de nem túlzottan: ömlött az eső, ez talán még a megszokott időben történt ott,a sötétedés előtt. nem sokkal később el is állt, száradt is rendesen az aszfalt, de mégis fura mód újra rákezdett, pont a rajt előtt ..

 Az első esős szingapúri verseny, atyagatya el sem hittem, hogy ez megtörténhet, de álljunk csak meg, mi is a trendi ilyenkor, 2017-ben... ... ... Jaaj megvan, a safety car mögül indulnak és köröznek egy laza fél órát az M5 ös autópálya 'Kecskemét nyugat'  lehajtójához viszonyított sebességgel, úgy sacper 110 el. De nem, nincs kiírva, pedig megy a felvezető kör, az eső még mindig szemerkél, na most mi lesz? Csak kiírják mindjárt, már ki kéne, ki szokták ,na, na. Hát jó akkor elromlott a rendszer megesett már néhányszor, hogy elfelejtenek fontos büntetés, vizsgálatot megmutatni az ártatlan nézőnek. De beállnak a rajtra, kamera rá fókuszál Charliera, szegény embör annyi átkot kapott az elmúlt években, hogy most talán bevállalós lesz? Iiiigen úgynézki, a lámpák felvillanak, el sem hiszem komolyan hogy ez megtörténik. RAJT!

Vettel kissé beragad, Verstappen kicsit rátapad, Kimi hátulról iszonyat betámad, és CSATT, megtörténik a "lehetetlen"!

 

A kérdés, hogy ki volt a hibás, nem egyszerű megfejteni, Vettel egy poleból rajtoló hozzáállásával kezdte védeni a gyorsabb Verstappent és húzta rá a versenygépjárművet, viszont nem láthatta a csapattárs torpedórajtját hátulról. Egy ideig biztos nem, de amikor Räikonnen már egy vonalba került a Redbullal, látnia kellett volna, hogy ez így volt e talán sosem fog kiderülni, mert elvileg ő csak Maxot látta ahogy támadja. 
Így végeredményben feltorlaszolta kettejüket a többi pedig már csak történelem marad.
Plusz tragikum , hogy a sodródó Kimi kiütötte az első kanyarban Alonsot is, aki szokásához híven felfoghatatlan rajtot vett..
Nyilvánvaló, a kezdeti sokk mindenkire hatott, a résztvevőkre, a csapatokra, a nézőkre, de ami a kalamajka után mutatkozott, na én ott kaptam agyf*szt.
4 kanyar után kiírják, hogy Hamilton első, mivan? Hogy a csudába lehet ennyire mákosbejgli valaki? Nem elég hogy egy Német torpedó van évek óta a feneke alatt, a legbrutálisabb szituációkat ússza meg folyamatosan, Spában használtabb gumival képes dominálni Vettelel szemben, egyszerűen mindig minden a kezére játszik. Ne értsetek félre, ő volt az, aki leginkább felelős volt anno a Forma 1 ráfüggésemben,az egyik kedvencem volt éveken át, de elérte a viselkedésével, a nyomasztó dominanciájával, az indokolatlan sírásaival, hogy már köze sincs ahhoz, aki volt. Lehet hogy mindig is ilyen volt belül, csak a Mclaren elnyomta ahogy náluk ez szokás.
Mindegy is az SC bejött, az aszfalt tiszta , folytatódott a cirkusz, folyamatosan száradó pályával, bár titkon reménykedtem benne, hogy a megmaradt Ricciardo röhögve győzi le Lewist, de a verseny felénél már tudtam, ez a csóka megint talált valami magic gombot a merdzsójában. Vagy csak szimplán egy Sennához fogható őstehetség. Ja persze.
Közben hátul azért történtek események, volt néhány látványosabb csata, mint pl. Kvyat tiszavirág életű menetelése előre (a falba), vagy a Magnussen-Massa kerékérintős előzése. 
Röhejes volt azt is látni, hogy miután két lábbal rúgták ki szerencsétlen Palmert, be hozza hatodik helyre a Renaultot, vajon most mutatkozik meg a valaha volt legjobb F1-es pilóta igazi arca?!?4!
Összegzésként a Merci megnyerte a konstruktőri és egyéni címet is (újra), hiába van még 6 futam, ezt csak az elvakult tifosik nem látják, vagy talán még ők is?.. 
Fb oldal: https://www.facebook.com/f1szubjektiv/

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr8312882066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FelixV 2017.09.23. 18:30:12

1. A rajt: A látási viszonyok persze kérdésesek, és mindhárom versenyző pozicionálása érthető volt, de szvsz három ilyen kaliberű pilótának illett volna megoldani egy ilyen helyzetet ütközés nélkül. Lonzi ezt nem számítva idén eddig két futamon nem indult (oroszban a rajt előtt mondta fel a kocsi a szolgálatot, Monaco idején meg "kirándulni" volt), és nyolc futamot nem fejezett be. Csak háromnál látott kockás zászlót. Ha a rajtot "túl is éli", és ottmarad az élmezőnyben, akkor is leginkább azért kellett (lehetett) volna szurkolni neki, hogy minél tovább versenyben maradjon.

2. Én anno nagy Alonso fanként kezdtem, hát hadd ne mondjam... de látható, az idő és a kemény helyzetek idővel forrasztottak belőle egy nyugodtabb, beletörődőbb, sőt alázatosabb embert, ahogy idővel Hamiltonból is fognak, alatta sem lesz örökké az "űrrakéta".

3. Szerencsétlen Kvyat egyszer elhiszi, hogy a kocsija szárnyakat ad, és tessék...

4. Én Palmer helyett Hulkot néztem volna végig, mit végez a meghibásodás nélkül. Palmer meg hamarosan úgyis csatlakozik a ígéretes ('14-ben kényelmesen nyerte a Gp2-t), de csalódást okozó, középszerű ex-F1-es pilóták hosszú sorához, én nem vitatnám el tőle ezt az egy szép eredményt, körülmények ide vagy oda. Lásd még a kicsit jobb színvonalú, de várhatóan előbb utóbb hasonló sorsú Sainzot ("Boomshakalaka! Vamos! Vamos! Vamos! Vamos! Vamos!").

5. A konstruktőri persze a Mercié, de az egyéni? Várjunk még úgy három-négy futamot. A különbség (ha hanyagoljuk a részleteket és a sarokjegyzet fontosságú feltételeket), lényegében egyetlen meghibásodás Hamiltonnál, vagy egy hasonló rajtbaleset fordított kimenetellel.
süti beállítások módosítása