Sao Paulo, Marina Bay, Új Logó meg a HALO.
2017. december 10. írta: R. Tessitore

Sao Paulo, Marina Bay, Új Logó meg a HALO.

November közepe-végefele szükségszerűen,ellenben totál céltalanul lefutott a 2017-es F1 szezon. A nagy kérdések mind eldőltek ekkorra már. Azon körmöt rágni, hogy a Renault-Toro Rosso 6. helyért való csatát Sainz melyik idei csapatának adja,hát mit ne mondjak, szomorú tény, hogy ennyi maradt a végére.
De kezdjük a Brazil nagydíjjal, Bottas kisebb meglepetésre behúzta a pole-t, így talán elől lehet egy kis izgalom.A legnagyobb "szenzáció" viszont Hamilton időmérős teljesítménye volt, ahol első mért körében sikerült neki síelni a falnak, ezzel egy pillanatra megidézni a briliáns Luca Badoer 2009-es kvalitási képességeit.
Ekkor még csak sejthettük, de másnapra be is bizonyosodott, valószínűleg ez fogja adni a vasárnapi körözgetés krémjét. A frissen felavatott világbajnok úgy hasított át a mezőnyön, mint Árpi bácsi aratógépjárműve a búzamezőn.
Lehetett ez bőven szórakoztató egyesek számára, főleg az LH44 csapat fanjainak, de a valóság elkeserítő árnya is rávetült a jelen kori Forma 1 egyik rákfenéjére, vagyis az elképesztő Mercedes dominanciára. Ha nincs az időmérős baki, megkockáztatom, Lewis ezt fél perccel Vettel előtt behúzza. Azért merek ilyet állítani, mert a két ezüstpilóta között általában ennyi a difi egy versenytáv alatt. De nem is gond, így legalább kaptunk egy olyan csatát, amit még az év elején, Melbourneben. Továbbá Sebastian is végre nyert, amivel félresöpörhette az utóbbi idők dühítő hibáit.
S mint jó brazil nagydíjhoz méltan, idén is kiraboltak egy rakás csapattagot a nyílt utcán, betörésekkel hasonlóképp, de ehhez már hozzászokott a mezőny. A Liberty azért elgondolkodhatna, hogy mennyire jó ötlet 2017-ben a putri közepén ekkora sporteseményt rendezni..
Itt tovább is léphetünk Olajföldre, ami abszurd ellentéte Sao Paulonak. Itt még a wc ülőke is aranyból van,vérbeli burzsuj helyszín. Aminek annyi köze van királykategóriához, hogy ezek az autók még többé kevésbé üzemanyaggal mennek, és itt kifújt az összekapcsolódás. Se szenvedély, se hozzáértés. Azt látni ,hogy a sejk melyik legújabb gyémántberakású iPhone-nal videózza a rajtot, hát köszönjük szépen, érdekes.
A pálya karakterisztika is egy rakás sz*r, normális kanyarkombinációt nem találhatunk rajta, a pilóták meg rühellik rendesen.
Így történt meg ugyanis, hogy Bottas tudta tartani pole helyét a kockás zászlóig. Na de várjunk már! mi történt itten?? Ez a finn fiúka dominált a Marina öbölben. Legyőzte a négyszeres csapattársát. Mondjuk nem nehéz kitalálni a receptet: Hamilton leeresztett, Bottas izgatott lett a hulladék teljesítmények után, a Mercedes pedig "csak azért is" jelszóval akarta, hogy 2. legyen Valtteri összetettben. Így tökéletes a kép, csakhogy Seb nem hagyta ezt, joggal (mondjuk mintha annyira érdekelné..). 
Hülkenberg pedig végül a kieső Sainz helyett megadta a Renaultnak, ami minimum jár egy ilyen kaliberű csapatnak, jövőre azért jobb szereplést várok tőlük.
Tehát véget is ért a pódium ceremóniával az év, ahol bemutatták az új logót, ami... hát nem egy elmés megoldás, hogy szépen fogalmazzak. Tipikus a modernizált, minimalista amerika-majmoló cafat, aminél jónéhány kreatívabb embertársunk kerek 1 óra alatt normálisabbat készítene. Arról nem is beszélve, hogy a rózsavizes bödönökön hamarabb lespoilerezték, mint ahogy bemutatták volna. Totál amatőr módszer, extrém gagyi forma, egyszerűen nem való a sportághoz, a 70 IQ-s fogyatékkal élők talán megszokják gyorsan, de mi, a normál rajongóknak ez egy ideig biztos ütni fogja a retinánkat, hogy mennyire ellehet b*szni valami tökéletest.
Kapcsolódó kép

Másik változás a glória, eredeti nevén a HALO, ami hasonlóképpen idióta agyszülemény, Jean Todt izzadtságszagú erőltetésének eredménye. Csupán 3 esetet mutatok be, hogy ennek az eszköznek használatával mi lehetett volna a végeredmény:

F2 2009, Brands Hatch, Henry Surtees

A korábbi világbajnok, John Surtees fia is szerencsét próbált az autóversenyzés világában, 18 évesen az akkor átkeresztelt Formula 2 es bajnokságban vívott, amikor az angol pályán a nem sokkal előtte autózó Jack Clarke a falnak ütközött és leszakadó jobb hátsó kereke pont úgy pattant vissza a pályára, hogy fejbe találta Henryt. Az orvosok nem tudtak mit tenni, olyan fejsérülései lettek. A HALO-t pont az ilyen esetekre találták ki, és itt valószínűleg meg is mentette volna a fiatal srácot. Már ha az anyag kibír egy ilyen erőhatást.

[Videó: https://www.youtube.com/watch?v=OHBHIKV4wKc ]


F1 2016, Albert Park, Fernando Alonso

Talán erre az esetre még sokan élénken emlékeznek, a futam 17. körében a spanyol kétszeres bajnok előzési kísérlete Gutierrez Haasaval szemben az év legnagyobb falnak repülését eredményezte Fernando számára. Az eset tipikusan a félreértésen alapuló versenybaleset (A 2010-es Európa nagydíjon történt Webber- Kovalainen találkozás másolása). De ha ebben a szituációban fent van a glória, vajon 'csupán' borda töréssel ússza meg Alonso? Kétlem, mivel ha beragad a Mclarenbe, nem tud olyan gyorsan kijutni, esetlegesen még a fejét is beveri az eszközbe, csapatós G hatással, ami sokkal nagyobb károkat okozhatna a testében, mint nélküle. Még akár egy komoly belső vérzés is kialakulhatott volna, de azért nem akarom az ördögöt falra festegetni.

[Videó: https://www.youtube.com/watch?v=tS8g_urBuLc ]

F1 2014, Suzuka, Jules Bianchi

A fiatal, ígéretes karrier előtt álló Jules történetét még azok is ismerik, akik nem követik eléggé a Forma1- et. Az 1994-es Imolai fekete hétvége után 20 évvel megtörtént a 'lehetetlen'. Egy pilóta a pályán szerzett sérüléseibe belehal. Igaz, nem a helyszínen, hanem közel 1 évnyi szenvedés után, de megtörténik a tragédia. Az okokat tudjuk, a hibások személyei nem egyértelműek. Az FIA a pilótát hibáztatja ( férgek.), a család az FIA-t. A versenytársak némák ez ügyben, valszeg nem akarják mocskolni a főnökséget. De személyes véleményem az, hogy egy tájfun szelében, sötétedő körülmények között, amikor egy átkozott traktor van a pálya szélén, alapvető a Safety Car. nem elég a dupla sárga. Ráadásul olajfolt is volt az aszfalton, amin megcsúszhatott Bianchi. Neki 180-al a traktor oldalának. És itt nem menti meg semmi, se a HALO, se a karosszéria, egyszerűen nem lehetett volna menni a pályán, amikor egy ilyen veszélyforrás van a sóderágynál. A Kellően idióta Nemzetközi Automobil szövetség erre behozta a Virtual SC-t, és jövőre a HALO-t (WTF?). Teljesen nonszensz az összefüggés, akárcsak a büntetések osztásánál, de már megszokhattuk tőlük ezt az óvodai értelmi szintet. Reméljük, egyszer egy olyan vezetőt választanak , aki tudja mi jó a motorsportnak, hogy mi, nézők is élvezni tudjuk fenntartások nélkül kedvenc szériánkat. 

[Videó: https://www.youtube.com/watch?v=LZjtvepYjMU ]

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr8313453793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.12.11. 08:00:01

A Hungaroring környékéig elment. Addig néztem. Utána már punnyadás. De javult az előző évekhez képest.
süti beállítások módosítása