Ez is lezajlott, majdnem sima Hamilton győzelem született Suzukában, ezt már akkor lehetett sejteni, amikor 2 kör után Vettel kiszállt a játékból... egy gyújtógyertya miatt. Most ez komoly? Igen az, úgy néz ki, a szingapúri eset idáig visszhangzik, ha nem tovább. Lewis áldhat nyugodtan minden istent és mindenkit akit szeretne, mert ennyire szerencsésen még sosem nyert VB-t.
A hétvége alapjában véve nem hozott sok izgalmat, kissé a korábbi évek hangulata dominált, vagyis a Mercin látszott, hogy a Malájos bukdácsolás után újra magára talált, megtalálták a magic gombot is végre a kormányon, hála a jóó égnek.. De azért maradt bizakodásra ok, hiszen megszokhattuk már a tendenciát, hogy a versenytempó egy másik dolog, és abban mind a Ferrari, mind a Red Bull fel tudja venni a kesztyűt velük szemben. Ott volt még az időmérőről megörökölt Bottas-Raikonnen büntetések, avagy 'Finnországra nem sütött a nap' a hétvégén.
Nem baj, legalább ott van Sebastian a 2. helyen, talán meg tudja verni a rapsztárt, de aztán a sors közbeszól ismét.
A rajtnál látszott még, hogy hajszálnyival jobban kapta el a rajtot, de bizony a Mercedes motor olyan módba képes kapcsolni, hogy arra a mai napig nem találnak konstans ellenfelet. Persze ezért nem a németeket kell utálni, inkább a többieket lesajnálni, hiszen már negyedik éve van újra turbó-korszak, igazán fel lehetett volna fejlődni e szinten is, nem csak a hosszú etapokon.
Némi remény a versenytáv további részén azért maradt, mivel Verstappen nem szakadt le igazán, bár nem tudtam eldönteni, most Lajos takarékmódba kapcsolt, vagy tényleg ennyire jó ez a holland gyerek? (ismét.)
Az utolsó körökben pedig, amikor megláttam, hogy az éllovas rádiózni kezd, felnyögtem: Jhaaj kezdődik a műsírás megint, ugyan most mi a bajocskád ezzel az űrrakétával, haver??
Vibráció, ohh , mily meglepő, mint minden 3. futamon. Kitalálhatnál valami újat teshó. Rá nem sokkal pedig észleltem, hogy kőkemény 7 tizedre feljött Max. Na, hahó, ennyire nem kell túljátszani a vibrációt, nagy színész vagy Lewis, de nem kell fullba tolni a kretént, ok? De legalább izgalmassá tette a végét, gratula neked, mondjuk még az is lehet, hogy tényleg vibráció jött és ráadásul a motorból, de annak nem a széthajtás, inkább az alulhajtás lehetett az oka.
Hátul pedig álmoskásan jött fel Kimi, szokása szerint nem igazán agresszívan, hanem csak úgy, mint ahogy az ovis játszik ebéd után a homokozóban. Hol is vannak már azok a régi szép idők, amikor a Mclarennel harcolt agresszíven és ellentmondást nem tűrően. Ráadásul nem is kell messzire menni helyszínileg, pont ezen a pályán győzött 2005-ben, az utolsó körben bealudt Fisicho ellen, micsoda idők voltak, ihaj csuhaj.
A Ferrarit, mint csapategységet már inkább nem is minősíteném, olyan mélypontra zuhantak, hogy ők maguk sem tudják már, mi a megoldás a problémákra, bagatell és amatőr Manor-HRT szint, komolyan mondom, és ez még egy könnyedebb fogalmazás a kialakult helyzetre.
Ezen eseményeken felül nem történt meglepetés, talán a Haas feljavulása, Magnussen újabb agresszív manővere és Fernando ismételt feltartása említésre méltó. Oh és ki ne hagyjam, könnyes búcsút kell intenünk Palmernek, akit rútul cserben hagyta csapata, mivel képtelenek voltak felmérni, ő igazából egy bajnok alkat, és győzelemre született. Khm.
2 hét múlva Austinban talán meg is ünnepelhetjük az újdonsült bajnokot, csak annyi kell hozzá, hogy a vörösök egy levágott lófejet tegyenek Vettel gépkocsijának motorborítása alá.