Sihuhu, nagyon szép altatót tolt nekünk a két héttel ezelőtti futam a hercegségben, de talán most már újra kezdődhet a szó szerinti versenyzés.
Monacóban bejöttek a jóslások, a Red Bull a szűk kanyargós, motorerőt nem igazán kívánó pályán csak úgy behasított minden edzésen és időmérőn,árnyalva a képet inkább csak Ricciardo révén. Ugyanis a nyugadt higgadt fejű csapattársa, Maxi kinyomta magából a maximumot, és a harmadik edzésen egy ki ha én nem típusú falbarongyolást hajtott végre. Nem mellesleg megemlítendő, hogy a 2 évvel ezelőtti manőverét másolta centire pontosan. Gratulálunk te ifjú titán!
Ezzel nem sokkal az időmérő előtt nagy előnyt adott Danielnek a pole-ra és egyben sietős szervíz munkát csapatának. Ami nem is sikerült nekik a Q1-re megoldani, így a mi vigyorgó ausztrálunk REKORD ŰRIDŐVEL nyerte a talán a futamnál is fontosabb Kvalifikációt. S mint hangsúlyozta elégedetten: 50 % kész. Mijenigaztőle.
Másnap pedig tetőpontjára hágott a giccssztár show, de mind tudhatjuk, ez csak egy riccsbiccs bemutatósdi, a pálya teljesen alkalmatlan a klasszikus értelemben vett versenyzésre. Idén pedig még a korábbi hangoktól is hangosabban mondták a hozzáértők, változtatni kell sürgősen a vonalvezetésen. Erre nekem 2 perc gondolkodás kellett, illusztrálom is:
A első kép a jelenlegi pályarajz, a második pedig az általam "megálmodott". A különbség apró, de mégis meghatározó. Aki esetleg nem szúrta ki rögtön, az alagút utáni sikánról van szó, vagyis annak eltüntetéséről. Ezzel a változtatással majdnem megduplázódna az egyenes hossza, az előzéseket ez már realitássá tenné, Igaz, így 5-6 másodperccel lenne gyorsabb egy kör, de a futam nagyjából 10%-os versenyhossz emelése ezt kompenzálná. Egyszerűen érthetetlen, hogy ha nekem egy ilyen pár perc alatt összejön, ők évtizedekig nem jönnek rá..
De visszatérve a futamra, hát úgy problémamentes rajt történt, kezdett laposodni az egész. Az egyetlen értékelhető pillanatok Verstappen fiú előzései voltak a leggyorsabb autóval a leglassabbak ellen. Khm. Majd fél óra után jött a dráma. Történt ugyanis, hogy Ricciardo spanunk erőforrásában tönkrement az MGU-K (ezt a sok elektromos lósz*rt) veszítve ezzel 25 % moterőt és két sebbességi fokozatot. Mindenki azt várta , hogy ezzel előbb utóbb vagy hátraesik, vagy egyszerűen kiáll. De Monaco nem hazudtolta meg magát, még így SEM lehetett őt megelőzni! Amiben persze benne van az ő brilliáns vezetése is , aminek stílusát úgy változtatta meg a körülményekhez igazítva, ami számomra a 92-es Senna győzelmet idézte fel. Bár másoknak a Schumacher-i spanyol győzelem ugrott be. Azért az kicsit más tészta volt.
Teljes elégtétel számára 2016 után.
Tömören összefoglalva egy nesze semmi fogd meg jól érzéssel, amerikai stílusú körítéssel teli hétvége volt, ennél többre fáj a fogunk, és hát itt is rá az esély, mert jön a kanadai nagydíj!
Ahol nyomni kell a gázpedált szinte végig, a betonfalak keménységét 11 évvel ezelőtt Kubica már letesztelte. Hamilton pedig ezen a pályán a legdominánsabb. Ő (és Ricciardo is) itt aratta első győzelmét is, amit idén a rendkívűl erőssé fejlesztett Ferrari motor megakadályozhat. Kemény küzdelmet várok e két csapat között most, a bikások pedig el fognak tűnni szerintem a középmezőny elejére. De egy hármas csata sosem árt a nézettségnek.