Monte Carlo után, Montreal előtt
2018. június 08. írta: R. Tessitore

Monte Carlo után, Montreal előtt

Sihuhu, nagyon szép altatót tolt nekünk a két héttel ezelőtti futam a hercegségben, de talán most már újra kezdődhet a szó szerinti versenyzés. 

Képtalálat a következőre: „montreal f1”

Monacóban bejöttek a jóslások, a Red Bull a szűk kanyargós, motorerőt nem igazán kívánó pályán csak úgy behasított minden edzésen és időmérőn,árnyalva a képet inkább csak Ricciardo révén. Ugyanis a nyugadt higgadt fejű csapattársa, Maxi kinyomta magából a maximumot, és a harmadik edzésen egy ki ha én nem típusú falbarongyolást hajtott végre. Nem mellesleg megemlítendő, hogy a 2 évvel ezelőtti manőverét másolta centire pontosan. Gratulálunk te ifjú titán!

Ezzel nem sokkal az időmérő előtt nagy előnyt adott Danielnek a pole-ra és egyben sietős szervíz munkát csapatának. Ami nem is sikerült nekik a Q1-re megoldani, így a mi vigyorgó ausztrálunk REKORD ŰRIDŐVEL nyerte a talán a futamnál is fontosabb Kvalifikációt. S mint hangsúlyozta elégedetten: 50 % kész. Mijenigaztőle.

Másnap pedig tetőpontjára hágott a giccssztár show, de mind tudhatjuk, ez csak egy riccsbiccs bemutatósdi, a pálya teljesen alkalmatlan a klasszikus értelemben vett versenyzésre. Idén pedig még a korábbi hangoktól is hangosabban mondták a hozzáértők, változtatni kell sürgősen a vonalvezetésen. Erre nekem 2 perc gondolkodás kellett, illusztrálom is:

2542.jpg  2542b.jpg

A első kép a jelenlegi pályarajz, a második pedig az általam "megálmodott". A különbség apró, de mégis meghatározó. Aki esetleg nem szúrta ki rögtön, az alagút utáni sikánról van szó, vagyis annak eltüntetéséről. Ezzel a változtatással majdnem megduplázódna az egyenes hossza, az előzéseket ez már realitássá tenné, Igaz, így 5-6 másodperccel lenne gyorsabb egy kör, de a futam nagyjából 10%-os versenyhossz emelése ezt kompenzálná. Egyszerűen érthetetlen, hogy ha nekem egy ilyen pár perc alatt összejön, ők évtizedekig nem jönnek rá..

De visszatérve a futamra, hát úgy problémamentes rajt történt, kezdett laposodni az egész. Az egyetlen értékelhető pillanatok Verstappen fiú előzései voltak a leggyorsabb autóval a leglassabbak ellen. Khm. Majd fél óra után jött a dráma. Történt ugyanis, hogy Ricciardo spanunk erőforrásában tönkrement az MGU-K (ezt a sok elektromos lósz*rt) veszítve ezzel 25 % moterőt és két sebbességi fokozatot. Mindenki azt várta , hogy ezzel előbb utóbb vagy hátraesik, vagy egyszerűen kiáll. De Monaco nem hazudtolta meg magát, még így SEM lehetett őt megelőzni! Amiben persze benne van az ő brilliáns vezetése is , aminek stílusát úgy változtatta meg a körülményekhez igazítva, ami számomra a 92-es Senna győzelmet idézte fel. Bár másoknak a Schumacher-i spanyol győzelem ugrott be. Azért az kicsit más tészta volt. 

Teljes elégtétel számára 2016 után.Képtalálat a következőre: „ricciardo monaco”

Tömören összefoglalva egy nesze semmi fogd meg jól érzéssel, amerikai stílusú körítéssel teli hétvége volt, ennél többre fáj a fogunk, és hát itt is rá az esély, mert jön a kanadai nagydíj!

Ahol nyomni kell a gázpedált szinte végig, a betonfalak keménységét 11 évvel ezelőtt Kubica már letesztelte. Hamilton pedig ezen a pályán a legdominánsabb. Ő (és Ricciardo is) itt aratta első győzelmét is, amit idén a rendkívűl erőssé fejlesztett Ferrari motor megakadályozhat. Kemény küzdelmet várok e két csapat között most, a bikások pedig el fognak tűnni szerintem a középmezőny elejére. De egy hármas csata sosem árt a nézettségnek.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr5414030970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása