Csak úgy repkednek a futamhétvégék mostanában, a legutóbbin pedig olyan reménysugarat láthattunk, amelynek jelei a szezonnyitón egyáltalán nem mutatkoztak.
Echte unalommal kezdtem az érdeklődést egy hete a mostanában sötétbe boruló (ennek története külön pikantéria.) homokkal megszórt, olajjal kikent helyszín eseményei iránt. A szabadedzések, bár Ferrari uralmat prognosztizáltak, csak legyintettem: Mindig ez van, aztán a németek és Hami Lajos megtalálja a csodagombot, ami mostanában parti módnak van keresztelve, és kész a Mercedes dominancia. De ekkor jött a kvalifikáció, és lám lám, tudatában annak, hogy a regnáló bajnokunk minusz 5 hellyel számolhat, biztos voltam benne, hogy ezt a kárt bármi áron próbálha minimalizálni. Ekkor jött a csattanó!, nemhogy nem került pole-ba de még sótlanBottas is leverte kedvencünket, hát megesik néha napján ez is, hüppögtem egyet.
Az olaszok pedig megtartották a dominanciájukat, és Ferrari első sort tudhattak maguknak vasárnapra. Nem is rossz eredmény ahhoz képest, hogy mindenki, még ők is hátraesést jósoltak maguknak.
A Hondával hajtott Toro Rossosok pedig nem a kacskaringós Albert parkban tudtak a középmezőny elejére kerülni, hanem itt Sakhirban, egy hosszú egyenesekkel teli erőpályán(!) ezzel agyfaszt okozva Alonsonak és az egész Mclaren csapatnak, akik idén úgy tűnik, nem az időmérőre tervezték a gépjárművüket. Nem gond, vasárnap van pont osztás.
Így álltunk neki a futamnak, ahol láthattunk mindenből egy kicsit. Előzés minimum ötször annyi volt, a rádiós sírások is megnövekedtek ezzel arányosan. A Verstappen- Hamilton esethez kapcsolódva pedig én úgy érzem, versenybaleset volt. Max túl agresszívre vette a figurát, ahogy szokta, Lewis pedig még akkor is védte a pozícióját, amikor már tudhatta, hogy azt elvesztette. Egyikük sem engedett,(bajnok alkatok, még szép.) s ilyenkor alakulnak ki ilyen szituációk.
Rá nem sokkal az amúgy mindig mázlis Ricciardot is elhagyta a négylevelű lóheréje, így mindkét RedBull kiesett a harcból. Olyan félig meddig Haas-dejavum lett.
Ha már pedig Haas, akkor térjünk rá a nagytestvérjére, a Ferrarira és annak boxhibájára. Úgy néz ki, hogy idén ez fogja a legtöbb fejfájást okozni a csapatoknak, és már az FIA-nak is gyanús lett a dolog. Kiváncsi leszek, hogy mely csapatokat fogja még érni ilyen kellemetlen helyzet, sajnáltam a szerelőt is, még jó hogy felépül.
Kimi kiesésével pedig a két Merdzsó ráharapott különböző taktikán Vettelre, akinek végül nem remegett meg a keze,és diadalmasan behúzta ezt a futamot is. Hozzá kell tenni viszont, hogy nem Hamiltonnak jutott a támadási pozíció, ő azért biztos megpróbálta volna.
Plusz gratulációt érdemel Gasly, aki ennek a pályának a mestere, hozta magabiztosan a 4. helyet és a Honda hybrid érás szereplésének becsületét segíttette ezzel visszaszerezni.
Most pedig jön Kína, ami végleg tisztára moshatja az idei erőviszonyokat, én egy csipetnyi Mercedes fölényt tippelek. Ne legyen igazam!