Öt kivételével minden hely elkelt a jövő évre. Tekintsük át ezeket, miket hozhatnak a konyhára vezetéstechnikailag, pénzügyileg és hangulat szempontjából.
Mercedes AMG Petronas
Ezüstéknél a helyzet nem változik, a leves nem forrt ki, béke és nyugalom honol Stuttgartban. Hamilton helye biztos volt, mint kikent-kifent elsőszámú immáron négyszeres legenda, csupán Bottas ülése rezgett egy ideig. A finn az év feléig hozta a kötelezőt, kettő versenyt is megnyert, teljesítménye viszont drasztikusan visszaesett a hosszabbítás után. Miközben Lewis folyamatos győzelmi, rekord döntési szériába került, ő ott poroszkált a 4-5-6. helyeken, ami ezzel a technikával mondhatni a legalja-minimum. Az ő helyére elég sokan fenik a fogukat hátulról, és ha jövőre sem alkot maradandót, lehet lecserélni nyugodt szívvel.
Scuderia Ferrari
Vöröséknél sincs változás, igazából ugyanaz a helyzet, mint legyőzőjüknél,és hát úgy látszik ahol van egy finn, ott nyugalom honol, akárcsak egy téli skandináv látképet nézne az ember, gyönyörű. Mint minden évben, most is spekuláltak ilyen olyan forrásra hivatkozva, hogy mostaztán-mostaztán tényleg, de tééényleg le lesz cserélve Kimi, de ezen már csak röhögni lehet, valahogy ez az ember mindig megússza a távozást (kiv. 2009..). És bár mutatja: őt nem is érdekli semmi, amikor nyáron előjön ez a téma, előveszi régi fénykorát, megy 3-4 jó versenyt, igazi csapatszellemmel és lám csodát, még egy plusz évre miénk a Jégember. Idén viszont komolyabban is rezgett az a bizonyos léc, de a mentőövet barátja, Vettel bedobta neki, és hogy ez mennyire a friss, fiatal csapattárstól való félelem (példa: Ricciardo 2014, Red Bull) és mennyire az igazi brománci kitartás, döntsétek el inkább ti.
Red Bull TAG HAUER
A bikásoknál is befagytak az ülések, talán rájuk zúgott egy alpesi lavina, merthogy hiába egy élcsapatról beszélünk, idén egyik versenyzőjük sem volt elégedett, és ennek hangot is adtak, Verstappen apucija nyakán lógva durcisan az évad közepén, Ricciardo pedig szokása szerint vigyorogva és utalgatva sejtelmek közepette mostanság. Kicsit meglepő is volt mindezek után Max 3 éves hosszabbítása, de ebben a cirkuszban, mint már korábban láthattuk, ez csak egy papír. Danielnek pedig lassacskán elege lesz Webberré alakításából és inkább elmegy egy másik topcsapathoz ...szintén másodhegedűsnek.
Force India Mercedes
A manapság legerősebb középcsapatnál is változatlan marad a felállás (ennek a cikknek így sok értelme van). Perez és Ocon az idei szezonban néhányszor szidták egymás anyját, és zúzták a másik autójának bizonyos elemeit a falnak, mégis dominánsan behúzták a csapatot a konstruktőri 4. helyre, ami a büdzsét tekintve felemeli a csapat presztízsét. Jövőre a kérdéses rész Checo növekvő frusztrációja lesz, amit az előre NEM lépés, és a frissen érkezett Esteban egyre erősebb formája okoz. Nem tennék rá komolyabb összeget, hogy ők 2019-ben egy csapatnál fognak tanyázni.
Renault
A dinamikusan fejlődő franciáknak megadatott a ritka lehetőség, hogy a jövő évi igazolásukat, már az idén próbára tehetik csapatuknál. A Toro Rossótol gyakorlatilag menekülő Sainz él is a lehetőséggel, rögvest Hülkenberg nyomába eredt, zavart okozva az eddigi erősorrendben, és ezek az apró tizedek dönthetik majd el, kik lesznek hosszútávon akár a királykategória bajnokai. Brutális világ ez, na. Egy érdekes, de fair csatát várok tőlük jövőre.Engem csak az bánt igazáán, hogy mindez az igazi bajnokalkat, a csodás Jolyon Palmer rovására ment, nem adták meg neki a kellő kibontakozási lehetőséget, így örök feledésbe merül eme őstehetség. Szégyelld magad Renault F1 team. :(Haas FerrariA jelenkori cirkusz legbalhésabb párosával rendelkezik Gene Haas csapattulaj. A pénzügyi nehézségek, a szponzorok hiánya mellett rá kell lassan jönnie, hogy bár pilótái képességei messze nem a legrosszabbak (mondjuk Grosjean úgy bánik a fékkel, mint egy mezei favágó), viszont hiába az erős Ferrari hátszél, a csapat csak néhány pályán tud pontokat szerezni, ami szépen lassan, de mindenkinél elégedetlenséget szül. A francia Romain pedig korábban a Lotussal megjárta a dobogót is jó párszor, így számára még kellemetlenebb mostani helyzete, amit "érdekes" , néha néha elmebajos kommentjeivel és erőteljes sírásaival fejez ki. Magnussenben pedig néhányan kezdik felfedezni a mágikus venezuelai Maldonadót. Agresszivitása, és tiszteletlensége az összes pilótatársának kellemetlen, de azért mi jót szórakozunk rajta. Amennyiben nem változik náluk a helyzet, pár éven belül lehúzhatják a rolót.Mclaren Honda (jövőre Mclaren Renault)Az ezerszer jobb napokat látó istállónál sem a pilóták, hanem az erőforrás változik (sajnos). Hondásként rossz volt látni több éves szenvedéseiket, aminek gyökere az 1 évvel későbbi beszállás volt a turbóérába. Amely hátrányt nem inkább behoztak volna a japánok, hanem egy már 3 éves fejlesztést kukába dobva, lemásolták a többiek motorját az idei évre, a bibi csak annyi, hogy a 2014-es szintet hozva..Nem is lehetett ezek után mást tenni Wokingban, mint fájó szívvel lemondani róluk, amiben erősen közrejátszott Alonso nyomása, Ron Dennis távozása, és Zak Brown friss szemlélete. Vandoorne egyenlőre javulófélben van teljesítmény tekintetében, és egy ideig ez neki valszeg elég lesz a csapat erősségétől függetlenül. De hogy Fernandót felpezsdíti-e az a tény, hogy újra Renault motorral küzdhet? Dobogók és győzelmek hiányában aligha. Ha pedig nem jönnek a komoly eredmények, akár idő előtt kiszállhat, akármennyire is maximalista.Toro Rosso Reanult (jövőre Toro Rosso Honda)Az energiaitalos fiókcsapat a Mclarenes hercehurca végett kénytelen volt elengedni Sainzot, és Hondára cserélni motorjait, amivel már az eddigi botladozását egy 'nagy buli utáni betonárokba eséssel' könyvelhet el. A pilótafelállás úgy változik mint menzán a napi ebéd, ami összeadva elég siralmas jövőt sejtet. Említésként csak az ősszel 4 pilóta versenyzett náluk Gasly, Saint, Kvyat, Hartley személyében. Talán jövőre beáll egy nyugalmi helyzet náluk, de nagy rá az esély, hogy az utolsó helyen fognak tanyázni. Bár hogy kik leszneka szenvedő alanyok, egyenlőre pletykák vannak csak róla, hisz egyiküknek sincs érvényes kontraktusa jövőre velük.Sauber FerrariA jó néhány év alatt a dobogóról a mezőny végére lezüllött Peter Sauber csapatánál is komoly pénzügyi és pilóta kvalitási gondok vannak. Év közben gyakran lehetett hallani a teljesen semmilyen, de sok pénzzel megáldott Ericcson távozásáról és annak a Ferrari akadémia ragyogni készülő csillaga, Charles Leclerc érkezéséről. Az utóbbiról szóló pletyka nem változott, inkább megerősítést nyert nemrég. A változás annyi, hogy nem Marcuska fog búcsúzni feltehetően, hanem Wehrlein, aki legalább pontot tudott szerezni a haldokló istállónak. Mondhatnánk erre, hogy gerinctelen, féreg lépés lenne tőlük, de a Ferrari hátteret nézve, és hogy Pascal mercedes ifjonc, érthető az ő menesztése. Habár a Ferrari technikai támogatásért cserébe rá akarta erőltetni Giovinazzit is a svájci gárdára, inkább a középutat fogják választani, hogy egyenlő maradjon a mérleg nyelve, és még pár évig biztosan tudjon működni a szimpatikus kiscsapat.Williams MercedesNem véletlen hagytam őket a végére. Mostanra már bizonyos, Massa elhagyja a csapatot, talán végleg visszavonul az év végén, így a legnagyobb megmaradt kérdés, hogy ki lép a helyére a pénzeszsák Stroll mellé. Sokan favorizálják Kubicát vagy Di Restát, de szóba került már Wehrlein és Kvyat is. Nyilván a lefelé lépdelő csapatnak egy tapasztalt versenyző kell, hogy a nemrég érkező Paddy Lowe mellett megállítsák a hátra bukdácsolást, de anyagira is szükség lehet, mert a Martini kiszállhat mögülük, ha nem jönnek a dobogós eredmények. Szavazáás