Sepangi tükör - Heppi börzdéj Verstappen
2017. október 02. írta: R. Tessitore

Sepangi tükör - Heppi börzdéj Verstappen

Váratlan és várt események közepette zajlott le a 19., utolsó maláj nagydíj. Azért valljuk be, mostanában a Red Bull elég mázlistává vált Malajziában. Tavaly a Mercik estek ki előlük, idén a Ferkák. Bár a győzelem nem lett kettős, de Verstappen diadala megmutatta, ha a gyerek igazán versenyképes autót kap, felmossa a pályát bárkivel. Tökéletes születésnapi ajándék ez számára, a vicces oldalát nézve pedig, Kvyatot folyamatosan ki kell rugdosni valahonnan, ő pedig győzedelmeskedni fog..

De kezdjük az elején. A szabadedzések félig meddig eredményesen végigmentek. Az elsőt eső tarkította, így ott kiesett a tesztelés nagyja mindenki számára, s ha eső esik, a Red Bull könnyedén az élre repít. Ha ha.

A 2. edzésen már száraz körülmények között zajlott, ki is jöttek a normál erőviszonyok amik meglepetésemre nem a várt Mercedes egyeduralmat, hanem a Szingapúri sorrendet akarta lemásolni, nem baj, a Merci altat, ők mindig csak altatnak, a kis alattomosok. Ekkor történt Grosjean szokatlan balesete is, amit a csatornából kikandikáló krajcáros bohóc okozott. 

22089094_1609714639086815_1067065707030178572_n.jpg

A 3. edzésen már kezdtem megbizonyosodni arról hogy a Mercedes AMG Petronas F1 Team valahogy ébredezik, de azért rá kéne önteni egy lavor hideg vizet, mert folyamatosan kinyomja a szundit elég lezseren, és a turbók halk durmogása sem ébresztette fel őket igazán. No sebaj az időmérőre csak meglesz a mágikus hiperszuper motor üzemmód. Viszont eme edzés legvégén Vettel körül egy nagyon kicsi, de annál sötétebb esőfelhő kezdett összeállni. Kettes fokozatban, 80 al végigmenni az egyenesen nem éppen optimális, miközben azt mondják neki: tedd ezt, ez így lesz jó..

Nem sokkal rá jött is a hír, talán mégse lesz jó (aztamindenit) ez a Szingapúrban meglékelt erőforrás, rakjuk be a legálisan utolsó, negyediket. Lesz rá srácok másfél órátok, hajrá, de aztán precíz legyen, mint a híres Italiano Pizza, különben dádá. 

Az időmérő el is kezdődött, Kimi és Lewis megadta az alaphangot,és mit ad isten, Vettel 0 km-es motorja fél kör után megunta az éles bevetést,neki túl meleg van, inkább nyugovóra tér. Ezt nem hiszem el... de legalább Seb nyugodtan, sportszerűen tűrte azt, amit tán egyikünk sem bírna, a tétlenkedést. Még Schumachert is megidézve minden csapattaggal lepacsizott, igazán üdítő pillanat volt ez a forróságban.

De a kvalifikáció folytatódott tovább, Sauberek, Haasok, Toro Rossok, Palmerek estek ki sorjában, ahogy szoktak, A Force Indiák, Hülkenberg és a Mclarenek(!) pedig bejutottak a végjátékba.

Ami pedig az utolsó percet illeti, rettentő kellemetlen volt látni, hogy Räikonnen elk*rta az utolsó kanyart, rácsaptam az asztalra ahogy Toto szokta. Pedig de szép lett volna ez a mentés a vörösöknek, Kiminek pedig már nem sok lehetősége lesz karrierje folyamán Pole-okat szerezni.

A Ferrarinak azért volt annyi esze, hogy minden mindegy alapon kicserélnek most már mindent Sebastian gépében, elkerülve a későbbi büntetéseket, így nekifeszülhettünk a másnapi futamnak.

Ami mi mással is kezdődhetne, mint a Ferrari újabb balszerencséjével, ugyanis Kimi turbója adta meg magát, csak úgy, a verseny előtti bemelegítésnél. Hát ez kész röhej, komolyan mi történik az olaszoknál? 10 év után nagynehezen összekaparják magukat, van egy bajnokesélyes csomagjuk, jó a motor, az aerodinamika, Arrivabene egy jó, régi vágású szenvedélyes csapatvezető, erre még így is, így is sorra buknak ki olyan hibákkal, amiket még elnéz az ember egy Saubernél, egy Haasnál vagy Toro Rossonál, de nem a nagybetűs FERRARINÁL. Eszméletlen,mert harcban lehetnének nem csak az egyéni, hanem a konstruktőri csatában is, mégsem bírják a tempót, és ne mondja senki hogy ez beletartozik a motorsportba, nem, csak nem dél Európai sziesztát kell tartani,  hibákat halmozni egymás után meg ha baj van kapkodni csak évek óta. Fel kell hagyni itt ezzel a "hagyománnyal", mert ez a Forma 1 ez így itt nem fog működni. Kész, pont.

Belenyugodtam, lesz egy kisebb csata Red Bull és Mercedes között, és ennyi, a Merci valszeg megnyeri, és Hamilton innentől kezdve még ha besántikál a maradék futamokon, akkor is röhögve bajnok lesz. Micsoda dráma és öldöklő csata és végjáték, de a maláj nagydíj nem hazudtolta meg magát, igazán pikáns futamot hozott az asztalra, mint utolsó vacsora. Történt ugyanis, hogy Verstappen a rajtnál megelőzte a sótlan finn levest (Bottast.) de ennyivel nem érte be, mert ő tudjátok, bajnok alkat, nem megalkuvó másodszámú, ugye Nico?.. err Valtteri?

Így hát fogta magát ez a holland srác és csak úgy a 4. kör első kanyarjában beleszúrt Hamiltonba, akkora öröm töltött el, hozzáteszem nem vagyok elvakult MadMax fan, de ez nagyon kijárt neki, ilyen gatya, semmire se való éve talán csak a jó öreg Schumachernek volt Mercedeses visszatérésénél. A futam feléig további kecsegtető tendenciák rajzolódtak ki, az ezüstnyilak nem hogy visszatámadni nem tudtak Horneréknak, inkább tovább estek vissza. Sebastian Vettel pedig keményebb keveréken(!) meg is érkezett a 4. helyen tanyázgató Bottasra, és hogy ez a teljesítmény kire nézve szánalmas, vagy szenzációs, inkább hagyjuk. Itt követte el a Ferrari újabb taktikai hibáját, a futam felénél sem jártunk mégis kihívták kerékcserére, értem hogy ezzel akarták átugrani Bottast, de úgyis megelőzte volna pár körön belül a lágyakon is, akkora volt a tempófölénye.

A terv viszont sikerült, átugrották könnyedén a Merdzsót, és azután begyújthatták a rakétákat szuperlágyon annyira, hogy a forrófejű legenda, Montoya elvesztette itt a valaha futott leggyorsabb versenykör rekordját. Sajna, mint ezt kiderült, nem volt elég a dobogóhoz. A lekörözöttek pont a legrosszabbkor jöttek, köztük Alonso is, akiben éreztem egy kicsi "ha én 5 évig nem tudtam velük nyerni, te sem fogsz" mentalitást Vettel felé.

Kicsit korábban viszont Verstappennek is volt egy forró pillanata, két harcban állót körözött volna le, de azok annyira egymással játszották az F1 2017-et konzolon, hogy majdnem kipattintották a futam vezetőjét is. Nagy taps, ügyesek vagytok, professzionális autóversenyzés.

Végeredményben pedig végre valahára behúzta a vasat a célba Max, Hamilton kibékült a 2. hellyel (igen, az ő példaképe Senna), harmadiknak pedig bejött Shoey, aki valahogy mindig ott van, de sosem lesz vb. A levezető körön pedig fizikai formát öltött a pontverseny Seb autóján, tökéletesen ábrázolva, hol is áll ő most a bajnokságban, kármentés ide vagy oda. dlookyc8ukm-fb9h4xmdoxojbzmtt2bj.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr7312915615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása