Hockenheim után, a Hungaroring előtt.
2018. július 28. írta: R. Tessitore

Hockenheim után, a Hungaroring előtt.

Szokás mondani ebben a sportágban, hogy a pontokat vasárnap osszák. Mi mindig csak halkan helyeslünk, bár tudjuk, ez már szinte csak közhely-szótár. Viszont ennél igazabb még sosem volt eme mondás.

Képtalálat a következőre: „vettel german grand prix rain”

A várakozásoknak megfelelően ismét csak a vörös és az ezüst csaphatott össze ezen a helyszínen, mivel a motorerő itt már közepes mértékben szükséges, a Red Bull igazán labdába se rúghatott. Ami viszont mindenkit meglepett, az a Ferrari tetemes fejlesztése: az utóbbi hónapban olyat erősített az olasz gang, hogy hasonlót talán még a Schumacheri aranykorban sem láthattunk, sőt az utóbbi évtized tendenciáit elnézve az év közepére már gyengülni szokott a Ferrari a fejlesztési harcban. Minderre rátesz egy lapáttal, hogy ezt az előnyt alapítójuk, Enzo Ferrari is megtapsolná, mivel híres mondásával is megegyezik: "Az aerodinamika azoknak való, akik nem tudnak motort építeni."

Képtalálat a következőre: „enzo ferrari aerodynamics”

Szóval egy trükkös, de valószínűleg szabályos motormegoldással mindenki elé ugrottak, ami alapvető irigységet, vádaskodást, na meg feljelentést szült az FIA-nál. Esetleg, ha be is bizonyosodna a szabálytalanság, akkora már több futamgyőzelmet szerezhetnek, és azokat biza nem vennék el tőlük, így bárki bármit tesz, ez jelenleg csak előny lehet, amit minél hamarabb, minden alkalommal ki kell használni a versenyzőiknek. KHM.

Így indultunk neki az időmérőnek,amit a címvédő, Hamilton rögtön el is rontott, hiszen az első kanyarban úgy átugratott a kerékvetőn, hogy tönkrement a váltója. Ez a motorsport persze, ilyenek megtörténhetnek az ilyen kényes szerkezeteknél ez pedig hatványozottan igaz, de ami ezután következett az maga volt a kabaré. 

Először is Lajosunk értetlenkedve tovább akart menni, hiába szólt rá mérnöke, hogy álljon meg rögtön, így is végighúzta a második szektort tötyögve, majd nagynehezen csak megállt, de ekkor sem azt csinálta, mint amit bárki más ilyen esetben, hanem elkezdte tolni a gépjárművet, mint anno szokás volt Senna-Mansell-Prost érában. Persze tudhatta volna, hogy ez lehetetlen küldetés, hisz kb. 1 km volt a boxutcáig, de majd Ő megcsinálja, Ő a hős. Egy kicsi tilitoli után persze feladta, és akkor félrehúzták a nyílásba a Mercedest, ő pedig megtörve rátérdelt. Micsoda színjáték, atyaég.

Képtalálat a következőre: „german grand prix 2018 hamilton qualifying”

Még aznap, rá nem sokkal jutott tudomásomra, hogy bizony ő nemrég aláírt egy dokumentumfilmre, ami természetesen saját magáról fog szólni, így már rögtön érthető lett minden: hogy milyen jól fog mutatni ez a sok színpadias mozdulat egy jól összerakott filmben, gondolok itt a Brit nagydíjas kézremegésre, s most erre a lelki összeroppanásra. Erről ennyit, maradt a németeknek Bottas, hogy legyűrje az olasz csapatot, ami meglepő módon majdnem sikerült is neki, de a végére a Vettel faktor diadalmaskodott, és 2 tizeddel verte a fiatalabb finnt. 

Képtalálat a következőre: „vettel german grand prix pole”

 Vasárnap egy olyan érzés fogott el, mint a tavaly Szingapúri futam előtt, itt a lehetőség, hogy Sebastian elhúzzon a pontversenyben egy magabiztosabb előnnyel,hát ez biztos nem fog megtörténni. S lám csodát, a futam kétharmadánál megjött a zápor, különösen pikáns formában, csak egy szektort áztatott el igazán, ami minden versenyző rémálma. Ezekhez a körülményekhez a legnehezebb alkalmazkodni, persze vannak olyan pilóták, akik erre születtek (lásd Button, Senna, vagy akár Hülkenberg), de ezek között nem szerepel sem Vettel, sem Hamilton. Kiváncsi is voltam, hogy mi sül ki ebből, és az amire akkor egyáltalán nem gondoltam. 

Magabiztos, 9 másodperces előnynél a vb-éllovas úgy eldobta a gépet a kavicságyba, mint egy GP2-es sereghajtó. Egyszerűen túltolta a kanyarsebességet, pedig erre semmi szükség nem volt, az időkülönbségek nem változtak számottevően. Utána már hiába csapkodott és mérgelődött, majd kért bocsánatot a csapattól, ez egy ritka nagy lehetőség elszalasztása volt számára.

Képtalálat a következőre: „german grand prix 2018 vettel”

A versenyigazgatóság beküldte tüstént az eset miatt a biztonsági autót, ami egy igazi káoszt okozott a kommunikációban és a taktikákban. Ez legjobban Hamilton esetében ütközött ki, hisz annyira nem tudta ismét a csapata a megoldást, hogy összevissza mondták neki az utasítást. Ennek eredménye egy erősen vitatott boxutca bejárati levágás lett, amit korábban másoknál büntettek, most viszont nem. Az internet népe rögtön fel is lázadt, hogy másik versenyzőnél instant jött volna a bünti, de mivel itt a vb-ért megy a harc, senkinek nincs bátorsága belepiszkálni az eredménybe. Ezekkel kommentárokkal teljesen egyet tudok érteni.

Az pedig, hogy kint maradt a pályán, jelentette a kulcsmomentumot, mert hiába voltak újabb abroncsok a két finn járművén, Bottast becsicskították azon nyomban, Raikonnen meg elmehetne nyugdíjba, mert már képtelen a közvetlen riválisokat megtámadni. Egy jó pár éve.

Képtalálat a következőre: „german grand prix 2018 hamilton”

Szóval a pontokat vasárnap osszák, és hiába egy jó péntek és tökéletes szombat, ha vasárnap elb*szod, buktad a hétvégét, ez egy ilyen biznisz. Ennek okáért mázli Hami visszavette a vezetést, s így jött át a mezőny otthonunkba, a Hungaroringre.

Ez a pálya igazából Monaco, csak korlátok nélkül, itt ez a mondás tartja. Többé kevésbé ez igaz is, de amíg a hercegségben MÁV-szintű vonatozásokra szoktunk bealudni, itt szinte minden egyes évben történik valami pikáns, és a dobogó egyes fokaira sem a megszokott emberek állnak. Ez a statisztikában annyit, mond, hogy az eddig 32 Magyar nagydíjból csak 9-et nyert meg az adott év világbajnoka. Ez most is megtörténhet, mivel a Red Bull itt kimagaslóan erős, bármelyik pilótájuk nyerne nálunk, biztos nem lesz világbajnok, s ez sajnos Kimi és Valtteri győzelme esetén is igaz lenne.

Képtalálat a következőre: „hungaroring”

Reménykedhetünk tehát bőven abban, hogy ismét egy fordulatos futam következik Mogyoródon, a jó kis szocreál Hungaroringen . :)

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr1314144481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása