Következik az évad ékköve, a minihercegségi forduló, gigantikus sztár és giccsparádéval,sok vonatozással, és újra grid csajokkal. Tipikusan az a hely, ahol ha nagyon nyomod, a falban kötsz ki, ha nem eléggé, még talán meg is előznek! De ahhoz tényleg nagyon bénának kell lenni..
Ne olyan gyorsan, nézzünk csak vissza a két hete történt Spanyol nagydíjra.A tipikus naív reménykedésem egy jó futamra az első körben még erősen igazolódott, tudniillik kedves Grosjeanunk megint alkotott: A szétesett francia a 3-as kanyarkombináció közepén, szélárnyékban elvesztette tapadását, egyensúlyát,/ami még érthető is/ de amit utána lereagált az kritikán aluli volt. Hiába magyarázta, hogy ez volt a legjobb döntés abban a pillanatban, totálisan nem volt igaza. Szerény véleményem szerint egy ilyen helyzetben egy hajszálnyit engedni kellett volna sodródni a gépet, és amint visszatapad az abroncs, menni tovább. Igaz ezzel valszeg az utolsó helyre rakta volna magát Romain, de legalább nem teszi tönkre Hülkenberg és Gasly versenyét.
De hát ez a mi forrófejű gallunk, örüljünk neki, néha Verstappen, néha Grosjean csinálja a showt, már csak Maldonado hiányzik, és akkor összeállhatna pusztító triumvirátus. Nem gond, legalább ennyi izgalmunk,örömünk lett ezen a versenyhétvégén, mert ami ezután következett, az maga volt az altató dal. Egyszerűen. nem. történt. SEMMI. De tényleg semmi. Körbe körbe karikába, itt egy kiállás ott egy pici elfékezés, és ami a legjobb. Az utóbbi 4 év nyomasztó Mercedes dominancia szag visszatért, de úúgy, hogy Hamilton takarékoskodva, vígan bemasírozott a célvonalra. Bottas pedig kapott egy ajándék második helyet, mert a Ferrari is hozta az utóbbi évek neandervölgyi IQ szintjét, és teljesen értelmetlenül kihozták Vettelt még egy kerékcserére, azzal az indokkal, hogy lehet nem fogja kibírni a gumi a végéig. Könyörgöm, vadiúj állóvíz-egyenes aszfaltot raktak nemrég a pályára, nem esett le nekik, hogy ilyenkor nem fogy el a gumi? Remek példa rá a debütáló 2014-es Orosz futam, ahol Rosberg az első kanyarban elfékezte tropára a jobb elsőt, kihívták rögtön cserére, és végigfutotta egy szetten az egész versenyt, dobogóra küzdve magát. Hát az ilyen esetekből nem tanul senki, szomorú.
Így aztán megszületett az év első Merci egy-kettő, mondhatni elég későn, de mégis túl korán, mert ha ez a mérce, akkor elég sokat fogunk aludni a ránk váró maradék 16 futamon. Persze árnyaltabb ez a kép, mint elsőre látszik, benne van a pakliban egy beállításbeli félreértés, a rossz fejlesztés és az utóbbi idők FIA basztatásai.
S jön most a hercegség, az erősorrendet tekintve ez lesz az év sansza a Red Bullnak, rendhagyó, de mégis hagyománynak számító csütörtöki edzéseknek az eredménye egyértelműen tükrözi ezt. A legkisebb motorerőt és a legnagyobb aerót igénylő versenyvonal, ami már lassan egy évtizede a bikások erőssége. Nagy fricska lenne mondjuk, ha az utóbbi évek bénázásai után most Maxi nem a falban kötne ki, hanem odatenné magát és legyőzné Ricciardot, de itt valószínűleg az ausztrál lesz a befutó.