Barcelona után, Monte Carlo előtt.
2018. május 26. írta: R. Tessitore

Barcelona után, Monte Carlo előtt.

Következik az évad ékköve, a minihercegségi forduló, gigantikus sztár és giccsparádéval,sok vonatozással, és újra grid csajokkal. Tipikusan az a hely, ahol ha nagyon nyomod, a falban kötsz ki, ha nem eléggé, még talán meg is előznek! De ahhoz tényleg nagyon bénának kell lenni..

Képtalálat a következőre: „monaco girls f1”

 Ne olyan gyorsan, nézzünk csak vissza a két hete történt Spanyol nagydíjra.A tipikus naív reménykedésem egy jó futamra az első körben még erősen igazolódott, tudniillik kedves Grosjeanunk megint alkotott: A szétesett francia a  3-as kanyarkombináció közepén, szélárnyékban elvesztette tapadását, egyensúlyát,/ami még érthető is/ de amit utána lereagált az kritikán aluli volt. Hiába magyarázta, hogy ez volt a legjobb döntés abban a pillanatban, totálisan nem volt igaza. Szerény véleményem szerint egy ilyen helyzetben egy hajszálnyit engedni kellett volna sodródni a gépet, és amint visszatapad az abroncs, menni tovább. Igaz ezzel valszeg az utolsó helyre rakta volna magát Romain, de legalább nem teszi tönkre Hülkenberg és Gasly versenyét. 

De hát ez a mi forrófejű gallunk, örüljünk neki, néha Verstappen, néha Grosjean csinálja a showt, már csak Maldonado hiányzik, és akkor összeállhatna pusztító triumvirátus. Nem gond, legalább ennyi izgalmunk,örömünk lett ezen a versenyhétvégén, mert ami ezután következett, az maga volt az altató dal. Egyszerűen. nem. történt. SEMMI. De tényleg semmi. Körbe körbe karikába, itt egy kiállás ott egy pici elfékezés, és ami a legjobb. Az utóbbi 4 év nyomasztó Mercedes dominancia szag visszatért, de úúgy, hogy Hamilton takarékoskodva, vígan bemasírozott a célvonalra. Bottas pedig kapott egy ajándék második helyet, mert a Ferrari is hozta az utóbbi évek neandervölgyi IQ szintjét, és teljesen értelmetlenül kihozták Vettelt még egy kerékcserére, azzal az indokkal, hogy lehet nem fogja kibírni a gumi a végéig. Könyörgöm, vadiúj állóvíz-egyenes aszfaltot raktak nemrég a pályára, nem esett le nekik, hogy ilyenkor nem fogy el a gumi? Remek példa rá a debütáló 2014-es Orosz futam, ahol Rosberg az első kanyarban elfékezte tropára a jobb elsőt, kihívták rögtön cserére, és végigfutotta egy szetten az egész versenyt, dobogóra küzdve magát. Hát az ilyen esetekből nem tanul senki, szomorú.

Képtalálat a következőre: „ferrari monkeys”

Így aztán megszületett az év első Merci egy-kettő, mondhatni elég későn, de mégis túl korán, mert ha ez a mérce, akkor elég sokat fogunk aludni a ránk váró maradék 16 futamon. Persze árnyaltabb ez a kép, mint elsőre látszik, benne van a pakliban egy beállításbeli félreértés, a rossz fejlesztés és  az utóbbi idők FIA basztatásai. 

Képtalálat a következőre: „spain 2018 f1 podium”

 S jön most a hercegség, az erősorrendet tekintve ez lesz az év sansza a Red Bullnak, rendhagyó, de mégis hagyománynak számító csütörtöki edzéseknek az eredménye egyértelműen tükrözi ezt. A legkisebb motorerőt és a legnagyobb aerót igénylő versenyvonal, ami már lassan egy évtizede a bikások erőssége. Nagy fricska lenne mondjuk, ha az utóbbi évek bénázásai után most Maxi nem a falban kötne ki, hanem odatenné magát és legyőzné Ricciardot, de itt valószínűleg az ausztrál lesz a befutó.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr5013999540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása