Várható erősorrend / tesztek alapján /
2018. március 21. írta: R. Tessitore

Várható erősorrend / tesztek alapján /

Ihaj-csuhaj, idén a téli teszt szó szerinti értelmezésében is alkotott, ugyanis az első teszthét 3. napján Barcelonát is elérte a szibériai hideg csücske, kellemesen poénos káoszt okozva. A lényegre térve viszont, a továbbiakban normális ütemben is megtörtént a gépek futása. Ámbár amatőr hiba lenne kizárólag e pár nap alapján konklúziót levonni, de lássuk, mi várható az Albert parkban a hétvégén, és általában az egész szezon alatt.

Mercedes

A német csapat azt tette, amit mindig, lerobbanás nélkül, több mint 1000 kört megtéve, csendesen a háttérben megbújva, keményebb keverékű abroncsokon, unalmas versenyszimulációkat futottak. Az egyszeri laikus meg is lepődhetett, hiszen azt várná, hogy már a teszteken dominanciát és elnyomást mutat egy ekkora sikercsapat. Ők viszont okosabbak, tudatában már az időmérős csoda motorgombnak, egyszerűen a megbízhatóságra gyúrtak.Tavaly év végén csupán egyetlen kósza nyilatkozatukban bíztam, minthogy az egész autót újra kell gondolni, az eddigi konstrukció a fejlesztési csúcsra ért, amit vagy megtettek vagy nem, nem is igazán fog számítani, az már kirajzolódott. A gumiszállító Pirelli 'néha igen-néha nem' bejövős keverékek közötti összehasonlítása alapján pedig le lehet szűrni, hogy idén is ők lesznek az a csapat, akiket meg kell kergetni.

Ferrari

Az totál vörössé váló olasz lovasok ezzel ellentétben mind Vettel, mind Kimi részéről megfutották a tesztek két legjobb idejét, nem hivatalos körrekordokat döntögetve. MIndezt az új gumifajta: a hiperlágy abroncson. Ők valószínűleg az időmérős tempón akarnak javítani idén főleg, és ez várhatóan sokat javult, egyik pilótájuk sem volt elájulva a teljesítménytől, és ők is hangoztatták, ez csak egy teszt, élesben kell sikeresnek lenni. Javítani pedig van is mit, mivel a számítások alapján fél másodperc körüli a lemaradásuk az ezüstnyilak mögött, minden tekintetben, ami szomorú, de az igazi eredményt március 25.én délután úgy is megtudjuk.

Red Bull

A fejlesztések későbbre halasztása, de az alapok kiváló építésének mestere ez a csapat, ami évről évre azt eredményezi számukra, hogy év elején a harmadik-negyedik erők,majd az év végén a győzelemre hajtanak, ami akkor már késő. Többször is említették tavaly, hogy idén változtatnak ezen a trenden,és már a szezon elején futamgyőzelmekért mennek, de a tesztek alatt elismerték, ez a projekt nem teljesen sikerült. Az a tény, hogy idén akár bajnokságot is nyerhetnek, lázban tartja őket, de a hiú ábrándokat kár keresni, ha idén is elbukják az év első felét. A teszteredmények pedig ezt sugallják. Mellesleg a baró bemutatófestésüket lecserélni a szokásosra több éves börtönt érdemelne! :)

 Force India (Force One?)

A pénz értelmes kihasználásának bajnokának számító közép alakulat idén talán nem fejlesztett akkorát, mint a korábbi években, de ők magabiztosak erősségüket illetően. Nagyobb összeget rátenni nem mernék, hogy idén is elérik a pompás negyedik helyet, mivel hátulról elég sokan (minimum) ő rájuk pályáznak. A csapattulaj letartóztatása, a névváltoztatási hercehurca és a két pilóta izomszaga biztos nem tesz jót a csapatmorálnak, de nem hinném, hogy ezek miatt a sereghajtók közé süllyednének ilyen gyorsan. Kemény harcot várok tőlük a pozíciójuk megvédéséért.

Williams

Tavaly sikerült behúzniuk az ötödik helyet, ami nagyban köszönhető Stroll azeri mázlidobogójának, idén sokkal kevesebbet várhatunk a patinás brit alakulattól. Gyáva módon Sirotkint, vagyis pénzt választották, akinél az összes többi jelölt kompetensebb lett volna ( aztán csak cáfoljon meg az orosz úriember). Megérdemlik, hogy idén tök utolsók legyenek, így tanulva a hibából, hogy hiába a magas költségek, itt a rutin és a tehetség is számít még.Erre ráfejelve jövő évben a Martini is kiszáll mögülük,pont a két versenyző fiatalsága miatt. Paddy Lowe pedig felkötheti a gatyáját, ha egy Mercedes szintű csapatot szeretne felépíteni. Így nehéz lesz ám. 

Renault

Tavaly év végén a franciák jöttek fel a végjátékban a 6. helyre, idén viszont realitássá vált akár a 4. hely is. Csupán annyi kell ehhez, hogy kiegyensúlyozott eredmények jöjjenek, amihez az anyagi támogatás és a versenyzők képessége is megvan. A 2005-2006-os Renault uralom még várat magára, legalábbis az új motorformuláig biztosan. Így öldöklő középmezőny várható idén is, aminek Sainzék várhatóan sűrűjében pont ők fognak elhelyezkedni.

 Toro Rosso

Az utóbbi másfél évben két kiváló pilótát elvesztő csapatnak 2018-ra nem sok jó jutott. Látszólag a totál lúzer kategóriát szánta nekik a sors kb. fél évvel ezelőtt. De ami először átoknak tűnt, lehet akár megváltás is. A jelenlegi exklúzív Honda motoros csapatnak is lehet esélye bele kóstolni a kondélba, látszólagosan akkorát javult az erőforrás. Csak az a kérdés, hogy Hartley és Gasly tudnak e majd élni a lehetőségekkel. Szerintem nem.

Haas 

Az USA fekete lova, a Ferrari B csapata idén nagyot alkotott. Mármint nem kreativitásban, hanem copypastéban. Ugyanis teljesen lemásolták a Vettelék tavalyi gépjárművét. Amivel versenyt nem fognak nyerni ugyan, de az a bizonyos 4. konstruktőri hely reálissá vált. Elképesztően stabil és erős lett a gép, így talán idén nem kell röhögőgörcsöt kapnunk a franszoá szakács, Grosjean elképesztő kirohanásaitól.

Mclaren

Sokkal jobb napokat látott kedvenc csapatomnak kívánom, hogy ebben az évben kaparják végre össze magukat, és ezzel a gyönyörű festéssel legalább erős pontokat szerezzenek, a becsületük visszaszerzésére. A Renault-ra váltás egyenlőre nem hozza a kívánt eredményeket, de bízva a Red Bullhoz hasonló fejlesztési ütemükben, remélhetőleg az év második felében már a mezőny első harmadába tudnak majd furakodni. Mindez attól függ, mennyire lesznek együttműködőek a franciákkal, mert megint mertek nagyot álmodni, és csinálni egy olyan karosszériát, ami nem kíméli a motort.

Sauber

A Ferrari C-csapatává torzuló (igen, lassan az egész F1 mezőny az övék lesz, utána meg kiszállnak. fucklogic).

Szóval az Alfa Romeónak keresztelt erőforrással hajtott kiscsapatnak most már talán, esetleg sikerül kilépni az utolsó helyről, és vérmes csatát vívni a Williamses fiúkákkal. Erre két tényező ad reményt. Az egyik Charles Leclerc, a másik pedig maga az erőforrás, ami végre nem az előző évi. Hajrá srácok, csak előre!

 Év végi tippem:

1. Mercedes 

2. Red Bull  

3. Ferrari 

4. Renault 

5. Mclaren 

6. Force India

7. Haas

8. Toro Rosso

9. Sauber

10. Williams

 

Mi a TE tipped? Írd le kommentben!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1szub.blog.hu/api/trackback/id/tr1413734440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása